Dnes tu mám trochu netradiční článek a to recenzi na knihu, kterou jsem poslední dobou hodně vídal v reklamách na Facebooku.

Jedná se o knihu Z nuly na milion od Pavla Říhy.

Podtitul knihy je Neobvyklá strategie, jak vydělat přes internet milion a víc. Logicky by to tedy mělo být téma, které mě bude zajímat.

Na úvod ještě zmíním, že článek obsahuje affiliate odkazy. Pokud s tím máte morální problém, neklikejte na ně 🙂

 

Nedávno se zrovna objevil na Twitteru příspěvek, kde se SEOPizza ptal, co je to zač. Nedalo mi to, a taky jsem si rýpl, že je to jedno z „dětí Kiršova Milionového impéria“.

 

Odbočka: Kdo si nepamatuje Milionové impérium – tak to byl velký boom s infoprodukty (ebooky, videa), který vyvolal David Kirš. V té době pak vznikaly stovky bezcenných ebooků, které na vás křičely ze všech stran. Každý se stal expertem na něco a chtěl svoje know-how prodat ostatním. Kluk, který měl na účtu tisícovku začal prodávat ebook o investování. Další divný pán v košili vytvořil Akademii flirtu a začal za tisíce prodávat videa, jak sbalit holku.

 

Kdo je Pavel Říha

Osoba Pavla Říhy se objevila právě v tom boomu infoproduktů, také s nějakým svým školením. Pamatuji si to a popravdě na mě nepůsobil ani trochu věrohodně.

Byl to hodně velký introvert, moc dobře mu nešlo mluvit, vzhledově (bez urážky) mi připomínal ajťáka, kterého teď někdo vytáhl z tmavého kouta a řekl mu, ať najednou vystupuje před velkým davem.

Zakřiknutý, ustrašený, mladý kluk. Ostatně tyhle začátky teď Pavel sám v knize přiznává, že byly strašné.

O to víc mě překvapilo, když jsem teď na jeho reklamu narazil a dočetl se, že vydělal 30+ milionů.

Viděl jsem nějaké fotky s ním, poslechl si nahraný mluvený hlas a musím uznat, že se Pavel osobnostně posunul úplně někam jinam.
Už to má úroveň a je to mnohem věrohodnější. I kdyby mu to nic nevydělalo, tak na sobě odvedl obrovský kus práce.

 

Recenze knihy Z nuly na milion od Pavla Říhy

 

Zpátky ke knize Z nuly na milion…

Po tom, co jsem knihu takhle na rychlo na Twitteru odsoudil jsem si uvědomil, že to ode mě nebylo moc fér.
Možná opravdu obsahuje nějaké zajímavé informace. Něco, co by mohlo i mě posunout.
A vůbec, co ji mám co odsuzovat, když jsem ji nečetl.

Začal jsem se o ni tedy trochu zajímat.

Při rozhodování, jestli koupit nebo nekoupit jsem se rozhodl díky těmto bodům:

  1. Sám hledám svoji cestu, jak vydělávat online. Třeba by mi tohle mohlo pomoc.
  2. Pavel nabízí záruku, že pokud nebudu spokojený, nebudu nic platit.
  3. Vnitřně se ve mně pralo to, že jsem knihu odsoudil, aniž bych ji přečetl.

 

Koupil jsem ji.

 

Jak probíhá odložená platba a co je obsahem?

Koupil jsem ji zatím za 1 Kč. Platba kartou, přes GoPay bránu. Zbylých 981 Kč mi mají strhnout za 8 dní, pokud budu s produkty spokojený. To je férová nabídka od Pavla Říhy.
Pokud spokojený nebudu, stačí do 5 dní od objednávky napsat a budoucí platbu 981 Kč zruší.

Za tu cenu dostanete:

  • Elektronickou knihu (dárek zdarma)
  • Tištěnou knihu (dárek zdarma)
  • PDF pracovní sešit ke knize (dárek zdarma)
  • Přístup do online video-kurzu (nejdříve 1 Kč, za 8 dní zbylých 981 Kč)

 

Přístupy do kurzu vám zůstávají dokonce i tehdy, pokud nebudete spokojeni a zaplatíte opravdu jen 1 Kč. Dokonce prý i v tomto případě pošlou tištěnou verzi knihy na své náklady.

 

Kniha Z nuly na milion

Zaplatil jsem 1 Kč a kniha mi v elektronické podobě hned přistála v mailu. Co mají tito infopodnikatelé opravdu zmáknuté je mailing, autorespondery, automatické následující maily atd. Tady by se určitě mohl učit nejeden markeťák.

Začal jsem ji hned číst, protože obsah knihy mě zajímal nejvíc. Ani tak ne ten online kurz, jako samotná kniha.

Nejsem moc čtenář, přestože si rád kupuji marketingové a motivační knihy. Mám jich doma plnou knihovnu a polovinu z nich jsem nikdy nečetl 🙂

Tenhle e-book jsem ale kupodivu přečetl za necelé 2 dny. 189 stránek.
Překvapil jsem sám sebe.

 

O čem tedy kniha je

Forma byla super. Četlo se to opravdu dobře a svižně.
Samotný obsah mě osobně ale trochu zklamal a pokusím se napsat proč.

 

1) Infoprodukt

I když to na prodejní stránce není nikde uvedené (opakuje se jenom, že vás naučí, jak vydělat na internetu), tak se to opět točí pouze okolo infoproduktů (e-booky, magnety na zákazníky, videokurzy).
Z podstaty proti těmto produktům nebo druhu podnikání nic nemám a Pavel Říha je důkazem, že to funguje.
Rozhodně to ale není pro každého.

Ne každý má náturu, aby točil videa a „prodával sebe“. Ne každý to taky v životě chce dělat. Někomu se to může přímo příčit a těžko pak bude v životě úspěšný a šťastný, když bude dělat něco, co je mu proti srsti. Ne každý taky podniká v oboru, kde jsou tyhle videokurzy vhodné.

Bylo by myslím fajn, kdyby tyhle informace byly uvedené na prodejní stránce a bylo tak jasné, že kniha není vhodná pro každého.

 

2) Kniha vás nenaučí konkrétní postupy

Některé části knihy byly jenom tam letmo zmíněny a přitom by zasloužily mnohem více prostoru. Osobně jsem čekal, že tam budou třeba i konkrétní návody a postupy.
V jedné části je např. napsáno, že musíte uživatele získat pomocí magnetu a poté ho pravidelně oslovovat automatizovanými emaily. Za týden poslat další email, za týden automatizovaně další a pak, až vybudujete nějakou důvěru, tak připomenout váš produkt.
To je super a já s tím souhlasím.
Věřím ale tomu, že 90 % čtenářů knihy vůbec netuší, jak tyhle automatizované emaily a autorespondery udělat. Myslím, že nějaká zmínka by byla namístě, minimálně zmínit nějaké nástroje a jak to funguje.

Pokud se v knize našel prostor na to, aby na 3 stránkách (!) byl odvyprávěn příběh z Gladiátora (ano, z toho filmu), pak by se tam určitě vešla i informace o Mailchimpu, Smartemailingu a dalších. Když už nic, tak alespoň zmínit, ať lidé vědí, kde a co hledat.

 

3) Omáčka na úvod

Úvod mi přišel nekonečně dlouhý. Samotné informace, které hledáte, začínají od strany 24/25. Do té doby Pavel vypráví svůj příběh a kdo vlastně je.
Na druhou stranu chápu, že to ocenil skalní fanoušek Pavla Říhy, který hltá každé jeho slovo, A možná i někdo, kdo o něm nikdy neslyšel ani slovo. Pro mě to ale bylo už moc.
Pavlův příběh je pak ještě několikrát zmíněn i v dalších částech a dál se rozvádí.
Celkově se v knize s příběhy a přirovnáním pracuje celkem hodně. Možná to byl důvod, proč se mi dobře četla.

 

4) Část po úvodu

Následovala část, která byla z velké části spíše motivační a taková ve stylu „ujasněte si XYZ“. Tedy hledání vášně, pojmenování vize, další příběh (se stromem trhu), kam se chci posunout, kdo je ideální zákazník…

Obsahově je tato část v pořádku, ale hodně mi připomínala knihu Konec prokrastinace. Tu považuji za nejlepší knihu, kterou jsem o tomto oboru četl a pokud vás produktivita a osobní posun zajímá, víc vám dá určitě ten Konec prokrastinace.

 

5) Vstupní produkt

Pavel v knize sám přiznává, že kniha Z nuly na milion je vlastně vstupní produkt do následujícího kolotoče dalších produktů. Ta kniha vás nenaučí, jak vydělat na internetu milion a ani to není její účel.
Tady jsem se cítil malinko „podveden“ a možná jsem nebyl sám. Dočetl jsem se, že tento produkt, přestože nějaké hodnotné informace má, má vlastně za úkol dostat mě do „kola zisku“.
Dostal mě do Pavlovi databáze emailů a brzy očekávám nabídku na další, dražší produkt. A tady je ta cesta k milionům, což je v knize ukázáno na přesném případu.

Napsal jsem, pro koho kniha není vhodná a co se mi na ní nelíbilo.
Pro mě asi hlavně z toho důvodu, že infoprodukty opravdu nejsou nic pro mě. Ano, je možné, že tudy cesta k milionům vede. Ale není to směr, kudy bych se chtěl ubírat.
Velké peníze jsou i v nemovitostech, finančním poradenství, investicích do komodit, atd. Nejsou to ale obory vhodné pro každého.

 

Co mi ale vadí nejvíce

Přiložím screen Facebook skupiny pro Pavlovi zákazníky a nadšence.

Facebook skupina Z nuly na milion

Tohle mi přijde hodně špatné.

Paní s rakovinou. Asi si zažívá hodně těžké období. Aby se doma nezbláznila, začala vytvářet super balíčky s jídlem pro děti. Všechno mlsání od ní je zdravé a v BIO kvalitě.
K tomu má nádherné produktové fotografie.

Akorát že tahle paní bohužel neví, jak prodávat. Nemá asi ani svoje stránky, kde by ukázala nabídku produktů. Podle popisu si jenom udělala svoji skupinu na Facebooku a tak bude svůj produkt k lidem dostávat jen těžko.

Tohle je podnikání, ve kterém vidím smysl. Paní přeji úspěch a moc bych ji přál, aby jí to klaplo. Určitě si to zaslouží.

Jenže namísto rozjetí e-shopu a důležitých marketingových rad teď nasedla do Pavlova kola zisku. Koupila si produkt, možná za plnou cenu. Brzy ji přijde nabídka na zakoupení dalšího, dražšího produktu.

A tak se paní místo svého byznysu, který dělá od srdce, bude možná snažit točit videa a prodávat ebooky.

Navíc se ptá na rady ve skupině Pavlových fanoušků, takže v tom bude ještě utvrzována, že to je ta správná cesta jak vydělat.

Nejvíc mi tedy vadí, že kniha (a Pavel) nerozlišuje, pro koho je vhodná nebo není. Nedívá se na druhy podnikání a lidské příběhy.

Díky automatizaci chce prodat každému. A ideálně i další navazující produkty, protože tak se dělají miliony (popsáno v knize).

 

Abych jenom nehanil…

…tak musím napsat, že kdo s tímto segmentem nemá problém a vhodně by doplnil jeho podnikání, tak pro něho bude kniha super.

Pokud už třeba máte za sebou nějaký e-book nebo je váš obor podnikání založen na tom, že máte určité informace, které ostatní neví a jsou za ně ochotni platit, pak vám kniha jistě pomůže a doporučuji ji alespoň (za 1 Kč) vyzkoušet.

Mně osobně se nejvíce líbila kapitola Stroj na peníze a dokonce i já jako skeptik infoproduktů jsem tam našel svůj AHA! moment.

Tuhle kapitolu můžu s klidem pochválit a jsem za ni rád.

Jsou tam rozhodně i další světlé momenty a tady spíše záleží, kdo má jaký základ, kde se vidí, co ho bude naplňovat. Své si tam ale najde každý, dokonce i já.

Kniha celkově není špatná, ale mě osobně život o 180 stupňů určitě neobrátí.

 

Zrušení platby, nákup za 1 Kč a morální hledisko

Vím, že teď mi to nemusí nikdo věřit a je to vlastně úplně jedno. Na začátku jsem opravdu nebyl rozhodnutý, jestli si o stopnutí platby zbylých 981 Kč požádám nebo ne.

Nejsem typický čecháček (doufám, že to už z naší generace postupně mizí) a pokud by pro mě kniha byla opravdovým přínosem, počítal jsem s plnou platbou.

Kvůli výše popsaným věcem jsem ale dnes požádal o stopnutí platby.

Bohužel zde není varianta, že bych zaplatil třeba 200 Kč za tištěnou knihu, která by mi ještě měla přijít. Chápu, že s jejím tiskem a distribucí jsou náklady a klidně bych je zaplatil.
Je zde ale na výběr bud 1 Kč nebo plná cena. Tak jsem zvolil 1 Kč.

 

A to morální hledisko?

Dostal jsem přeci hodnotné informace, se kterými si dal někdo práci a teď nechci zaplatit…
Přemýšlel jsem nad tím. A nakonec jsem zaujal stanovisko, že je to úplně v pohodě a v pořádku.

Je to totiž v souladu s tím, co Pavel sám sepsal a co nabízí.

Plácl jsem si s ním na tuto nabídku, takže z morálního hlediska nevidím žádný problém v tom si knihu za 1 Kč vyzkoušet a případně dál nic neplatit.

Kniha Z nuly na milion

 

Kniha není špatná, ale jak jsem psal, není to pro mě.

Pokud byste přeci jenom zvažovali si ji přečíst, můžete si ji zkusit za 1 Kč objednat zde a sami si tak udělat názor.

Pokud vás obsah knihy neosloví, nic navíc platit nebudete. To je na druhou stranu opravdu fér a vážím si toho.

Z nuly na milion - Pavel Říha


3 komentáře

Profilový obrázek

Diginomad · 27.3.2019 v 16:24

Problém milionového impéria a jeho klonů je to, že to 1) výborně funguje, 2) celé to stojí na šikovných manipulacích, 3) skutečnou hodnotu to často nemá.

Ano, stejným způsobem může prodávat skutečný špičkový expert, který lidi učí a poskytuje velmi kvalitní trénink. Jenže právě tyhle „Kiršoviny“ tento obor v ČR těžce zdiskreditovaly. A ne, expertem se fakt nestanete přes noc ani přečtením 3 knížek v oboru.

Sledoval jsem Kirše i Říhu od jejich začátků a mám z jejich byznysu dost rozporuplné pocity.

    Jiří Kouba

    Jiří Kouba · 27.3.2019 v 22:14

    Naprostý souhlas. S infopodnikáním, videokurzy apod. nemám nejmenší problém. Nejčastěji se vzdělávám tak, že sleduji videokurzy v AJ.
    Problém je/byl ten boom u nás, kdy opravdu vznikaly desítky, možná stovky kurzů o ničem a od lidí, kteří sami neměli žádné výsledky. Tam taky vznikl ten pohled spousty lidí, že se jedná o něco podvodného.

Na čem jsem dělal v březnu 2019 – VydělávámOnline.cz · 15.4.2019 v 14:46

[…] z článků, které jsem napsal, byla recenze knihy Recenze knihy Z nuly na milion od Pavla Říhy. Vše podstatné je v článku, jenom sem doplním informaci, že dodatečnou platbu mi skutečně […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *