Na čem jsem dělal v březnu 2019

Na čem jsem dělal v březnu 2019

Koukám, že už je polovina dubna a já jsem stále nenapsal shrnutí za březen. Sice už to teď nebude úplně aktuální, ale pro úplnost ho jdu určitě doplnit.
Jdu rovnou na to…

 

Co jsem v březnu dělal?

Blog o vydělávání na internetu

Tady na webu jsem v březnu publikoval 4 články, takže co se četnosti týče, jsem zatím spokojený. V dubnu už se mi to moc nedaří, tak uvidíme, jak na tom budu na konci měsíce.

Jedním z (pro mě) nejdůležitějších článků, který jsem zveřejnil byl ten o plánech, cílech a motivaci.
Myslím, že každý, kdo chce vydělávat online z domova, by měl mít nějaký cíl. A hlavně ze začátku, kdy jde o první koruny a hledání správné cesty, by to měli být měřitelné cíle (viz napsat 36 článků, návštěvnost 1000 lidí/měsíc atd.)
Pak se dá snadno odškrtávat a vyhodnocovat. Napište si (třeba jenom pro sebe) taky svoje cíle!

 

Dalším z článků, které jsem napsal, byla recenze knihy Recenze knihy Z nuly na milion od Pavla Říhy. Vše podstatné je v článku, jenom sem doplním informaci, že dodatečnou platbu mi skutečně nestrhli (zaplatil jsem tedy 1 Kč), tištěná verze knihy mi ale nepřišla (je to více než 3 týdny). Což Pavel Říha garantoval…

Recenze knihy Z nuly na milion od Pavla Říhy

 

 

Svatební magazín

Zatím bohužel žádný nový článek nevyšel, pořád se k tomu nemůžu dostat.
Dost jsem si ale pohrál s designem. Defaultní vzhled blogu mi u Divi hodně nesedí. Ještě tam nějaké úpravy určitě budou.

Co se týče monetizace, tak kromě jednoho prodaného článku (v únoru) jsem tam měl nasazený Adsense.

Zkoušel jsem několik ploch, různých nastavení, automatické vkládání reklam, ale asi tohle funguje až od vyšší návštěvnosti.
Na Svatby.net mi to vydělávalo jednotky korun. Rekord byl právě teď v březnu – 47 Kč za měsíc. Tímhle tempem bych se k výplatě dostal ze několik let 🙂

Google Adsense výdělky

 

Adsense jsem dal tedy pryč a místo toho jsem tam nahodil affil na snubní prsteny. Ten jsem tam měl už minulý rok a nějaké konverze z toho byly.

Teď to testuji i s přichycenou lištou navrchu obrazovky, jenom si říkám, jestli už to není moc otravné ?

snubní prsteny affiliate

 

Eshop s bytovým textilem

Díky prodeji dropshippingového eshopu z minulého měsíce jsem získal nějaký kapitál na propagaci našeho obchodu odAndulky.cz.
Všechny peníze jsem rozlil do reklamních systémů, konkrétně těchto:

  • Google Ads
  • Sklik
  • Heuréka
  • Zboží.cz
  • Biano (tam se platí zpětně na fakturu)

První poznatky z každého systému už mám, ale spíše teď z dubna. Nechám si to tedy na příští report (případně vlastní článek, pokud toho bude víc).

Propagovat jsem začal až na konci měsíce, takže v březnu ještě žádná objednávka nebyla.

Co se týče samotného webu, tak už od přátel na začátku jsem dostal zpětnou vazbu, že by to chtělo udělat podkategorie (např. u povlečení podle materiálu nebo rozměrů). Podle zpětných vazeb i vyhledávacích dotazů se více hledají ty rozměry. Udělal jsem to tedy zatím podle nich (jednoduše přes vyhledávací filtr).

Ideální by samozřejmě bylo, kdybych udělal kombinaci obojího a funkční filtrování. Znamenalo by to pro mě ale ruční editaci 4000 produktů. Na to bohužel teď nemám prostor 🙁

Alespoň teď postupně upravuji hlavní kategorie, kde doplňuji krátký popisek a rozdělení podle rozměrů.

Ložní povlečení odAndulky

 

Finance

Zvažoval jsem, jak do grafu a shrnutí evidovat útraty z jednotlivých reklamních systémů. Např. do Seznam peněženky jsem si nabil 3600 Kč, ale utraceno bylo 335 Kč.

Nakonec si vedu dvojí evidenci. Fakturu za březen mám samozřejmě na 3600 Kč pro účetnictví. Pro sledování výkonu a útrat si ale vedu bokem útratu 335 Kč za reklamu.

V reklamních systémech jsem tedy měl za březen tyto výdaje:

  • Google Ads … 0 Kč
  • Heuréka … 0 Kč
  • Sklik … 322 Kč
  • Zboží.cz … 13 Kč
  • Biano … 513 Kč

 

K tomu ještě

  • linkbuilding … 900 Kč
  • hosting odAndulky.cz … 1452 Kč
  • premium šablona z Themeforest … 1 433 Kč
  • 2x PR článek pro svatby.net … 484 Kč
  • webhosting rcstar.cz … 254 Kč
  • Prodej RCStar.cz … 10 000 Kč

 

Březen tak pro mě byl (hlavně díky prodeji eshopu) dobrý. V součtu to je + 4629 Kč.
(i když reálně ty peníze mám nabité v PPC a ve srovnávačích).

výdělky online za březen

 

Co mě v březnu zaujalo na českém internetu

Teď už si na to skoro nikdo nevzpomene, protože to bylo hned na začátku měsíce, ale mám tady uloženou poznámku z affiliate sítě CJ.com (Vivnetworks) a kampaně ZOOT.cz.

Koho by 1.3. ta kauza minula, tak šlo o to, že ZOOT kvůli své insolvenci nemůže proplácet provize svým partnerům. Ve stručnosti to asi nejlépe shrnuje tento tweet

V oficiálním prohlášení Vivnetworks se pak ještě dočtete něco ve stylu „buďme profesionálové a nerozebírejte situaci na sociálních sítích“ nebo „kdo s námi vydrží, dostane za přivedené objednávky poukázky na oblečení“.

To zvedlo hodně affiláků ze židle a není se čemu divit.

Partneři mají dostat své provize zaplacené od CJ.com. To, že má ZOOT problémy by si měly vyřešit ve vztahu CJ – ZOOT a nepřenášet tento problém na affil partnery.

 

Díky tomuto problému u mě hodně stoupla affil síť eHub, která se mi v poslední době hodně líbí. Ta nese platební zodpovědnost za případného problémového inzerenta a tak by to mělo být. Přečtěte si jejich vyjádření zde.

Když už jsem u toho affilu, tak víc než nějaké články mě zaujala celkově situace ohledně #czaffil.
Nebyl to jenom ZOOT a CJ, kdo způsobil rozruch…

 

15.3. přišlo pro hodně affiláků další překvapení z kampaně Pneumatiky.cz – snížení provize ze 3 % na 0,5 %.

Stačí si přečíst reakce pod tweetem, jak moc tuto změnu partneři uvítali.

 

Trvalo to jenom 5 dní a 20.3. přišla další pecka v kampani Lékárna.cz (také v síti CJ.com).
Lékárna nově vyplácí provize pouze za objednávky „nových“ zákazníků, přičemž nový zákazník je brán ten, který v posledních 2 letech na webu nenakoupil.
Opět doporučuji pročíst komentáře pod příspěvkem, další velký odliv affil partnerů byl na světě.

 

Nevím, jestli je to jenom souhra náhod, nebo nějaké erupce na Slunci v březnu, ale tak nějak mi přijde, že affiliate situace v ČR jde rapidně dolů.

Krachují klidně i velké eshopy (Kulina.cz), programy snižují provize, mění podmínky tak, aby se nevyplácelo je propagovat a někteří dokonce odměňují affiláky kredity na nákup oblečení 🙂

Přijde to jenom mě, nebo je ten affil u nás poslední dobou opravdu tak špatný ?

 

1 komentář u „Na čem jsem dělal v březnu 2019“

Napsat komentář