Jak (ne)prodávat weby na internetu

Jak (ne)prodávat weby na internetu

Pár webů jsem už vytvořil a pár jich taky prodal. Dříve jsem měl dokonce „unikátní“ nápad, že budu sekat jeden obsahový web za druhým a budu je pravidelně prodávat na Webtrhu. Každý přece poptává weby o půjčkách nebo bydlení. Budu tak vydělávat na internetu.

 

Na takový web na WordPresse bych nahodil 10 kratších článků, které by mi napsala nějaká paní na mateřský – investice 500 Kč, protože mi nejde o kvalitu. Free šablona, fotky a grafika zdarma, takže náklady minimální. Jo, tohle bude fungovat – a já se budu mít dobře!

 

No, teď už jsem o něco větší kluk, a vím, že takhle byznys neudělám 🙂

 

Občas si nabídky na Webtrhu procházím a docela mě překvapuje, že přesně to, co jsem popsal v úvodu, se pořád děje. Vždycky z téhle klukoviny někdo vyroste a někdo další s tímhle supr nápadem na snadný zisk přijde.

 

V praxi to ale nefunguje. Teď možná pohřbím sen pár lidem, ale:

Nikdo o váš nový web – bez výdělků, návštěvnosti, historie – nestojí!

Dneska už ne – může si ho naklikat za pár minut sám.  WordPress si nainstaluje na webhostingu na jedno kliknutí, články si sežene taky, tak proč by za to měl platit tisíce.

 

Vím to, zkusil jsem si to nedávno sám.

Prodával jsem přeci ten dropshipping eshop, o kterém jsem tady psal.

 

Dopadlo to asi takhle…

 

Prodej nově vytvořeného dropshipping eshopu

Měl jsem nevyužitou doménu homecentrum.cz, kterou jsem kdysi odchytl na dAukce. Rozhodl jsem se, že na ni vytvořím dropshop čistě za účelem zisku. Tedy že ho obratem prodám.

Na dropshipping.cz je k tomu vhodný dodavatel (Kokiskashop), který nabízí vše možné pro dům a zahradu. Perfektní, jdu do toho.

 

Zakoupen webhosting, instalace Woocommerce a správných pluginů, sehnání vhodné šablony, propojení s dropshipping.cz a to je tak nějak vše.

Skoro totožný postup, o kterém jsem mluvil v úvodu, že?

Jenom s tím rozdílem, že dropshippingový obchod si jen tak každý vytvořit neumí. Musíte do toho už vložit trochu toho svého know-how, takže o tohle určitě bude zájem.

 

Myslel jsem si.

 

Prodej jsem nastavil na 14 dní, ze začátku pouze s cenou Kup teď na 5 000 Kč.

Po týdnu nikdo nic.

Přidal jsem tedy aukci od 1 Kč. A začalo se přihazovat.

Aukce dojela do konce. Po 14 příhozech se cena vyšplhala na závratných 1 350 Kč.

prodej dropshipping eshopu

Ponaučení? Stejně jako obsahové weby, dělané pásovou výrobou, ani o nově vytvořené dropshopy nemá nikdo zájem. Prostě to tak je. Tečka.

 

Slova jako potenciál nebo velká příležitost jsou fajn pro prodej. Často sebou ale nesou nulovou hodnotu. Alespoň pro prodávajícího.

 

 

Náhoda? Nemyslím si.

Stačí pravidelně sledovat aukce webů na webtrhu. Největší extrémista je tam uživatel s nickem KupSiWeb.cz – sype tam jednu aukci za druhou (teď koukám a opravdu denně něco zkouší prodat).

Weby jako přes kopírák, dropshippingový eshop bez historie, čerstvě založený, samozřejmě s potenciálem pro kupujícího.

A hádejte co? Neprodává vůbec nic. Nikdo to nekupuje.

 

Až mě teď napadá, když to dělá takhle masově, jestli to nebere spíš jako linkbuilding pro svůj hlavní web, na který z aukcí odkazuje 🙂

 

Prodej dropshipping eshopu s historií

Měl jsem v záloze ještě jeden shop, tentokrát s RC modely, který jsem vlastnil.

Jelikož se teď soustředím na dva hlavní projekty a potřebuji peníze na rozjezd a propagaci, rozhodl jsem se prodat i tento.

Jeho začátek byl podobný, akorát už před 13 měsíci. Odchytil jsem doménu, na které běžel RC obchod už od roku 2012 (!) a postavil na ni dropshop.

  • To byl plus za historii.

 

Tady jsem nepoužil free šablonu, ale bylo to na šabloně Extra od Elegant Themes + tam je i plugin Divi builder – oboje propojené s mým účtem, na kterém mám doživotní aktualizace.

  • Plus za premium šablonu a plugin.

 

Za rok co jsem obchod vlastnil měl nějakou stálou návštěvnost. Sice nebyla nijak závratná, ale byla z 95 % Organic. Propagaci jsem zkoušel jenom ze začátku, hlavně na Heuréce a Zboží.

  • Plus za přirozenou a stálou návštěvnost.

 

Díky přirozené návštěvnosti jsem za ten rok, kdy jsem se o obchod (ne)staral získal 19 objednávek s provizí 3 587 Kč. Jedna objednávka z prosince byla dokonce s provizí 1 056 Kč (vánoční dárky na poslední chvíli :)).

  • Plus za doložitelné zisky.

 

Všechno jsem samozřejmě podložil screeny z GA, historií objednávek atd.

Prodej eshopu

 

Tak za kolik?

Aukce byla opět na 14 dní. Kvůli historii jsem tady nastavil cenu Kup teď vyšší a to 10 000 Kč. Po minulé zkušenosti jsem raději taky nechal běžet i aukci od 1 Kč.

Po 11 dnech a 17 příhozech se našel kupující, který aukci předčasně ukončil – prodáno za 10 000 Kč. (aukce je zde)

Super! A tím myslím pro mě i pro kupujícího, protože ten obchod hodnotu určitě má.

 

Náhoda? Nemyslím si.

Někdo by mohl říct, že to byla náhoda. Já si to nemyslím. V srpnu 2017 jsem prodával jiný dropshop. Taky s historií, návštěvností, objednávkami. Tehdy se vydražil za 13 200 Kč.

 

 

Co si z toho vzít a jak prodávat weby na internetu?

Pokud si z tohoto článku máte něco vzít, tak nevytvářejte weby pásovou výrobou! Ušetřím vám čas a investice, když řeknu, že o to nikdo nemá zájem.

Zaměřte se na nějaký svůj projekt a zkuste sami vydělávat na něm. Ať už je to obchod, magazín, nebo vlastní služba. Tak se dá vydělávat na internetu.

 

Nějaké tipy k aukcím

  • Popište toho co nejvíc můžete
  • Lidi zajímá historie, objednávky, čísla
  • Popište i jak to funguje. V mém případě třeba ne každý rozumí tomu, jak funguje dropshipping. Přišli mi asi 3 dotazy na to, jak to vlastně funguje a já to musel třem lidem popisovat. Do další aukce už jsem to radši rovnou napsal.
  • Vše doložte screeny. Buďte připraveni třeba poskytnout přístup do GA a nic nezatajujte!

 

Jirka

4 komentáře u „Jak (ne)prodávat weby na internetu“

  1. Já bych osobně řekl, že dalším z důvodů byl také výběr Kokisky. To je snad nejvíce zprofanovaný dropshipping u nás, takže tu je dalších snad tisíc stejných webů.

    • Ahoj. Díky za koment. Ano, i to je možné. Nicméně ten eshop, který jsem prodával před rokem (prodáno za 13 200 Kč) byl také napojen na Kokisku.
      Za mě Kokiska není špatná – jenom to chce zaměřit se na jednu konkrétní část – např. udělat eshop čistě na kamenná umyvadla – jinak je to opravdu jenom další ze stovek eshopů s totožným sortimentem.

  2. Hezký článek. Jen bych upravila, že Kupsiweb nic neprodá. Já od něj třeba web koupila za 14 tis. a viděla jsem i další jeho úspěšné prodeje. Myslím si, že i tvorba nových webů má smysl – pro lidi, kteří neovládají tvorbu webu a grafiku. Jak jsou pak schopni s takovým webem dosáhnout na peníze je otázka. Já jsem třeba věděla, k čemu web chci. Jasně, že každý radši kupuje weby s návštěvností a výdělky, ale třeba v případě magazínů se kvalitky moc prodávat nechtějí nebo v jiné cenové relaci, na kterou nemusí každý dosáhnout.

Napsat komentář