Opět je přede mnou zhodnocení předešlého měsíce, které chci pro vás i pro mě pravidelně psát. Měl by to být sice úvod článku, ale nevím proč, píši ho až nakonec.

A jelikož už vím, že jsem se v článku dost rozepsal, tak to nebudu zdržovat a pojďme rovnou na věc.

 

Na čem jsem dělal

Blog o vydělávání na internetu

V únoru jsem na tento blog napsal jenom 3 články, jeden z nich je třeba Kde vzít grafiku zdarma a nekrást.

Plány byly ale o něco vyšší.

Mohl bych se to pokusit svést na kratší měsíc, mám totiž pocit, že můj únor měl asi jenom 20 dní 🙂

Na druhou stranu mám v konceptech nachystané a rozpracované další 2 články, kde ještě sbírám nějaké podklady, takže jsem to určitě neflákal. Brzy vyjdou.

 

Plus jedna taková perlička – někdy začátkem února jsem se v noci vzbudil s myšlenkou na jeden článek. Vůbec jsem nemohl spát a pořád jsem nad ním přemýšlel.

Byl to fakt dobrý článek.

Obsahoval trochu té motivace, nějaké nástroje, které vám pomůžou + nějaké moje další tipy z oblasti onlinu. Téma bylo něco jako efektivita a soustředění se na to podstatné.

A víte co? Ráno jsem se vzbudil, a článek (z mé hlavy) byl pryč. Úplně se vykouřil, snad kromě jedné malé podkapitoly.

Zkusil jsem zapnout noťas, otevřít WordPress a jenom jsem koukal na prázdnou stránku. Bylo po něm… a po mně málem taky.

Stává se vám to taky? Jak to řešíte? Po téhle zkušenosti mě napadlo mít u postele nějaký bloček na rychlé zápisky (mám na to parádní zápisník Paperblanks od mé přítelkyně). Na druhou stranu si nedovedu představit, že bych si ve 2 v noci rozsvítil v ložnici lampičku a začal si něco psát…

Zápisník pro nápady na psaní článků

 

Prodej dropshipping eshopu

Zmiňoval jsem to v minulém reportu, začátkem února jsem prodával dropshipping eshop vytvořený čistě za účelem prodeje.

Na začátku jsem nastavil cenu Kup teď na 5 000 Kč, ale po týdnu se nic nedělo.

Pouze mě oslovilo pár lidí, kteří s onlinem ani s WordPressem nemají vůbec žádné zkušenosti a já si říkal, že takovým bych to snad ani nechtěl prodat. Typický uživatel, který si koupí dropshop a po měsíci by si stěžoval a chtěl reklamovat, protože mu to nevydělává dost na uživení rodiny 🙂

Nastavil jsem tedy aukci od koruny. Nejspíš už to bylo krátkou dobou do konce, přihazovalo 5 lidí a cena se dostala na 1 350 Kč.

prodej dropshipping eshopu

Nebudu tvrdit, že to pro mě nebylo zklamání, na druhou stranu jsem s obchodem sám neměl žádné plány a chtěl ho se ziskem prodat. Což se povedlo. Předtím mi ta doména ležela ladem a blížila se její expirace.

Když se na to dívám zpětně, beru i tuhle částku pozitivně. Podobných aukcí je na webtrhu každý měsíc desítky a co si tak všímám, většinou ani neprodají a aukce už se opakují poněkolikáté.

O prodeji dropshopu/ů mám nachystaný samostatný článek.

 

Jak se vedlo mému magazínu

Na mém magazínu, který buduji od dubna 2018 se toho moc neudálo, až na 3 věci:

  1. Přešel jsem na šablonu Divi, kterou hodně používám. Zatím jsem vzhled nijak neladil a je možné, že kvůli shortchode a widgetům tam budou nějaké mouchy. Ještě to musím projít.
  2. Letos jsem začal řešit linkbuilding. Platím člověka na získávání odkazů z diskuzí. Beru to jako investici do budoucna, kterou vyhodnotím za pár měsíců.
  3. Povedlo se mi prodat první reklamní článek. Žádný jiný zatím na webu není.

 

Na psaní článků sem už moc času nezbylo. Nejspíš oslovím nějaké copywritery a nechám si články pravidelně psát, ať může stále vycházet nový obsah.

Návštěvnost od začátku stále roste, za což jsem rád. V únoru sice oproti lednu o jednotky klesla, v přepočtu návštěvy/den ale mírně stoupla.

Návštěvy z Google Analytics

A tentokrát prozradím i téma a URL, pokud by to někoho zajímalo. Jedná se o svatební magazín Svatby.net.

 

Spuštění nového dropshopu

V únoru jsem se hodně věnoval spuštění nového dropshopu. Tentokrát není určený na prodej, ale mám s ním dlouhodobé plány.

Jenom při hledání eshopového řešení jsem si užil spoustu zábavy, sepsal jsem o tom celý článek.

I tady prozradím URL, i když ještě není web hotový. Jedná se o prodej bytového textilu od českého výrobce – odAndulky.cz.

 

Finance

Oproti lednu už tady mám více položek. Jak plusových, tak minusových.

  • koupě domény…. 199 Kč
  • linkbuilding…. 900 Kč
  • prodej PR článku….1 250 Kč
  • nákup Prestashop modulu…. 999 Kč
  • měsíční poplatek za Dropareal.cz…. 472 Kč
  • prodej dropshopu…. 1 350 Kč

Škoda těch vyhozených peněz za Prestashop modul a Dropareal. Nebýt toho, byl bych 1500 Kč v plusu. Takhle jsem ale na svém (+30 Kč). Beru to ale jako investici do podnikání a cenou zkušenost.

Když to vezmu z druhé strany, únor jsem zakončil v zelených číslech. Mám tedy lepší hospodářské výsledky, než třeba Zoot nebo Česká pošta 😀

Vydělávání na internetu z domova - graf příjmů a výdajů

 

Články, co mě zaujaly

Stejně jako minulý měsíc se podělím i o nějaké články nebo události z českého internetu, které mě v únoru zaujaly.

Maigiho posledního článek je na téma Nejdražší chyba blogu. Píše tam o tom, že svůj blog Affilák.cz úzce zaměřil (na affiliate), což je v ČR málo hledané téma na to, aby jeho web rostl v návštěvnosti. A taky o tom, jak se s tím vypořádal a vypořádá.

Osobně tuto změnu jeho webu vnímám už nějaký čas a popravdě z toho moc radost nemám. Na affilák.cz jsem si od jeho začátku chodil číst návody, rady a informace ohledně Affiliate marketingu (už ten název…)

Poslední dobou se ale hodně věnuje influence marketingu, rozebírá různé marketingové kauzy (např. vstup About You do ČR) a píše to spíše formou osobního blogu a názorů. Ty pravé články pro affiláky už se tam objevují spíše výjimečně.

Neříkám, že je to špatně a nechci ho za to odsuzovat. Je to jeho cesta, kterou se vydává. Já osobně si tyhle články přečtu jenom abych zabil pár minut v MHD, zatímco dřív pro mě měli přidanou hodnotu v tom, že jsem se třeba něco naučil a zkoušel podle něj.

 

Co mě naopak inspirovalo, byl článek na 404m.com – Analýza 912 milionů blog postů odhalila smutné statistiky.

To hlavní zjištění z článku, které jsem si odnesl je, že 94 % článků nikdy nezíská ani jeden zpětný odkaz. Pouhé 2,2 % článků pak získá 2 a více odkazů.

Napište článek, získejte pro něj 1 odkaz a už jste na tom lépe, než 94 % ostatních webů!

 

Poslední článek, který zmíním, je report Jardy Pajskra Měsíc podnikání na volné noze. Píše o své cestě, ve které se docela vidím i já.

Obdivuji ho, že začal podnikat ve 34 letech a ještě v momentě, kdy mají doma miminko (a tedy předpokládám jenom jeden příjem a spoustu výdajů za prcka).

V článku např. píše, že na tvorbu webů v únoru získal pouze jednu zakázku. Docela by mě zajímala nějaká čísla, jak se mu daří.

Protože přesně tohle jsou ty strachy, které mám pravidelně já. Co když půjdu na volnou nohu a nebudu mít zakázky. Jak pak uživím rodinu? Kde vezmu na to a na to?

 

Uff, zase jsem se trochu rozepsal. Díky všem, kdo dočetl až na konec 🙂

Jirka

 


7 komentářů

Profilový obrázek

duben · 4.3.2019 v 12:10

Jen jsem to prolétnul a zaujala mě „obvyklá chyba“, že jsi v zelených číslech a tak na tom lépe na Česká pošta nebo Zoot. Jenže ty nejsi v zelených číslech, na to abys byl musel být v plusu ještě po započítání fixních nákladů na provoz webů (webhosting, server apod., ideálně rozpočítané na měsíce) a taky bys měl započítat svůj čas, který jsi tomu věnoval, ohodnotit to adekvátní sazbou, přidat náklady na sociální a zdravotní a pokud bys po tom všem byl v plusu a například se započtením hodneoty ušlé příležitosti bys na tom byl stále lépe, mohl bys být nadšený i kdyby šlo o desetikoruny. Takhle to je do kladných čísel ještě dlouhá cesta.

    Jirka

    Jirka · 4.3.2019 v 15:17

    Ahoj. Díky za koment.
    Možná jsem to blbě napsal. Mám na mysli čistě příjmy/výdaje za měsíc únor.
    Co se týče fixních nákladů, jako je např. webhosting, který se platí jednou za rok, tak s tím počítám. Pouze si to nerozpočítávám jako jednu dvanáctinu do každého měsíce ale jednu investici v daném měsíci, kdy hosting platím.
    Co se týče mého času, tak ten do investic zahrnovat nechci. Jedná se čistě o mé příjmy/výdaje z online a nevím jak do toho zahrnout svůj čas. Jasně, strávím tím hodiny. Ale proč si je naceňovat, když je to „práce ode mě pro mě“.
    Pokud bych si nacenil 20 hodin * 500 Kč (můj investovaný čas), tak jsem za únor 10 tisíc v mínusu. To ale nejsem, protože jsem je na začátku ani neměl.
    Strávený čas beru jako investici do budoucna, která ale nepatří do příjmů/výdajů. Stejně tak si můj strávený čas nebudu sám sobě fakturovat a nebudu ho dávat ani do daňového přiznání. Proto podle mě nepatří do výdajů.
    Co se týče sociálního+zdravotního, tak to mám v tomto jednodušší. Jsem ještě zaměstnanec a mám vedlejší živnosti. Zálohy tento rok neplatím. Pokud bych platil, tak souhlasím, že do měsíčních nákladů určitě patří.

Profilový obrázek

Jarda Pajskr · 4.3.2019 v 12:43

Jirko díky za odkaz. Při nejbližší příležitosti ti to oplatím :-). Jsme v ČR snad jediný dva aktívní blogeři.

V akvizici nových klientů se mi vede dost bídně. Asi brzy umřeme hlady.

Je složité lidem vysvětlovat, proč to dělat? Tedy, je složité to vysvětlovat těm malým. Proč jim nikoho nepřivedou webovky, co jim udělá kamarád za pivo a tak. No to je na dlouho :-). Pořád na tom makám a oslovuji nové, větší.

Je dost složité to dělat přes mail. Znáš to sám. Denně ti vleze do schránky tolik super nabídek, že je nakonec stejně všechny hodíš do koše nebo spamu.

No, do práce můžu vždycky. A už se i rozhlížím. Ale děsí mě ty pohovory čím dál tím víc :-D.

Čísla jsou taková, že jsem získal další dva klienty. Šel jsem dost pod cenu, takže co vydělám zaplatím na socku a zdravotním. Teda skoro.

Samozřejmě bych si to netroufnul dělat bez nějakého finančního polštáře. Dost jsme se omezili ve výdajích. Doma jsem vlastně už od září. Nejdřím jsem zneužíval pracák. To bylo v plánu po narození dcery. A teď už jedu za svoje.

Malý rodinný rozpočet a nejistá budoucnost mě nutí dělat věci, které bych jinak neudělal. Ačkoli jsem v onlinu už spousty let. Vždycky jsem se snažil být neviditelný. Nikdy by mě nenapadlo dělat si web pod svým jménem, dát tam svoji fotku a ještě prezentovat své názory na sociálních sítích, které většinu lidí serou.

Donutilo mě to vylézt z ulity. Třeba do ní zase zalezu a nakonec ještě hlouběji, než před tím. To je ve hvězdách. Zatím se řídím tím, že je lepší dělat něco než nic. I když mi to nic nevydělává.

    Jirka

    Jirka · 4.3.2019 v 15:28

    Já děkuji za tak dlouhou reakci 🙂
    Souhlasím s tebou. Já dříve taky dělal webovky na zakázku na WP (a často to byly právě ty „webovky za pivo“ a nebo „sotva na pivo“). Mnohem jednodušší je snad získat úplně nového klienta bez webu, než přesvědčit nějakého, že ten jeho web (nebo texty, nebo reklama, nebo grafika,…) stojí za prd a zasloužilo by to předělat 🙂
    Teda, tak to nerad slyším, že už se rozhlížíš po práci. Já přeju každému, kdo se rozhodne podnikat, aby mu to vyšlo a šel si za svým snem. Můj je to taky.

    Co se týče toho vylezení z ulity, tak s tím souhlasím. Líbilo se mi, jak jsi psal např. o té metodě, že jsi lidem po staru psal dopisy a hledal cestu, která není úplně obvyklá. Zkrátka pro úspěch se musí něco udělat.
    Já si třeba jako velký introvert nedovedu moc představit, že budu obvolávat potenciální klienty a přesvědčovat je po telefonu. Ta představa mě děsí 🙂 Přesto, pokud bych na tom byl závislý, tak by mi asi nic jiného nezbylo.
    Každopádně držím palce, ať se daří líp než doteď a brzo se budu těšit na nějaký další článek.

Profilový obrázek

Ondřej Martinek · 4.3.2019 v 14:47

Mě nejlepší nápady přicházejí ve chvílích, kdy nejsem u počítače – venku, ve sprše, když nemůžu usnout (ty jsou nejlepší). Už roky mám naučeno, že neusnu, dokud ten nápad nezapíšu – takže většinou tiše vstanu, doplížím se přes hromadu dceřiných hraček k telefonu a rychle si zapíšu nejnutnější kotvy toho nápadu a jdu spát. 🙂

Takže poradím opravdu to zapsat ihned jak to jde. Hlavně ne vždy ty nápady jsou skvělé či jednoduše realizovatelné a je lepší se na ně podívat pak druhý den či týden, nebo měsíc s odstupem a validovat ho.

    Jirka

    Jirka · 4.3.2019 v 15:29

    Ahoj Ondro, díky za koment. Vidíš a taková „blbost“ jako zapsat si to do mobilu mě nenapadla 🙂 Jsem zvyklý na zápisník přes den a říkám si, že je blbost v noci svítit, abych všechny vzbudil. A přitom ten mobil… 🙂 Každopádně jsem rád, že nejsem sám, koho tyhle myšlenky napadají v nejmíň vhodný moment.

Jak (ne)prodávat weby na internetu – VydělávámOnline.cz · 22.3.2019 v 10:55

[…] Prodával jsem přeci ten dropshipping eshop, o kterém jsem tady psal. […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *